PROIECT EDUCAȚIONAL „AURUL” DIN FARFURIE -2018

PROIECT EDUCAȚIONAL
„AURUL” DIN FARFURIE

Coordonator: Prof. Tănasă Simina
Echipa de proiect:
Director: Oprea Gabriela Lenuța
Profesorii Liceului Tehnologic
Parteneri:
BRD Groupe Société Générale
Hotel “PERLA”, Slănic Moldova
Restaurant ” Crama”, Slănic Moldova
Locul de desfăşurare: Liceul Tehnologic Târgu Ocna

TIPUL DE EDUCAŢIE: EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE ȘI STIL DE VIAȚĂ SĂNĂTOS
TIPUL DE PROIECT: LOCAL

Ne intrebăm adesea ce facem pentru a fi sănătoși?
Acest proiect vă ajută să preveniți îmbolnăvirile și să duceți o viață sănătoasă.
RESURSE MATERIALE NECESARE: hârtie xerox, imprimantă, copiator, videoproiector, materii prime.
METODE, TEHNICI DE LUCRU, FORME DE ORGANIZARE:
-ateliere de lucru (preparare produs)
-videoproiector
-materiale power point
ARGUMENT
În ultimii ani factorii care ne influenţează sănătatea sunt din ce în ce mai nocivi şi mai agresivi. Dacă poluarea ne afectează sănătatea cu sau fără voia noastră, alimentaţia nesănătoasă, indiferenţa faţă de artă, sedentarismul ,ţin de noi înşine, de educaţia primită.
Am propus acest proiect, deoarece elevii vor părăsi băncile şcolii şi vor fi puşi în situaţia de a se descurca singuri, de a-şi procura bunurile de consum, inclusiv alimentele, de aceea am considerat că este absolut necesar ca ei să cunoască criteriile de selectare a unui produs alimentar, de a adopta un comportament sănătos. Activităţile propuse vor contribui astfel la formarea unei generaţii tinere de consumatori, capabilă să adopte un stil de viaţă sănătos.
DESCRIEREA PROIECTULUI
SCOPUL: Formarea deprinderilor de alimentaţie sănătoasă şi dezvoltare armonioasă în rândul tinerilor
OBIECTIVE:
Însușirea unor tehnici de lucru moderne
Remedierea unor greșeli pe care le fac ospătarii
Promovarea unor comportamente alimentare sănătoase, adecvate sănătaţii fizice şi psihice a elevilor;
Adoptarea unui comportament sănătos, privind mişcarea zilnică susţinută;
Dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi colaborare între adolescenţi – părinţi – profesori – comunitatea locală;
GRUP-ŢINTĂ – DIRECT: Cadrele didactice si elevii Liceului Tehnologic
INDIRECT: părinţii, comunitatea locală, agenții economici parteneri
DURATA:ACTIVITĂŢILE PROIECTULUI:
ZIUA 1 – 15 octombrie
1. Work-shop-uri cu tema – Preparate internaționale
2. Work-shop cu tema “ Preparate vegane”
3. Work-shop cu tema “Centenarul-pictură pe sticlă”
4. Work-shop cu tema “Erori ale ospătarilor”
5. Concurs de amenajare a claselor cu tema “Centenarul”
6. Povestea alimentelor
15-16 octombrie, interval orar 8-13

ZIUA 2 – 16 octombrie

1. Concurs pe clase cu tema – “Tartinele în An Centenar”
2. Demonstrație cu tema “ Tehnici moderne de preparare”
3. Expoziție – icoane pe sticlă realizate de elevii liceului
4. Prezentare power-point – “Apa, aurul albastru”
5. Prezentare power-point cu tema “ Centenarul”

Descrierea activităţilor:
ZIUA 1 – 15 octombrie
1. Work-shop-uri cu tema – Preparate internaționale

Work-shop-uri realizate de elevii care au fost în mobilitate în Cipru și Spania, în cadrul proiectului Erasmus+ « EUROPRACTICANȚI PE PIAȚA MUNCII /EUROTRAINEES ON THE LABOUR MARKET,Nr. Proiect- 2017-1-RO01-KA102-036528 »
Elevii cu specializarea- Bucătar, participanți la mobilitate în Cipru și Spania realizează câte 2 preparate specific cipriote – Musaca cipriotă și Pui cu paste Orzo, respectiv specific spaniole – Paella și Cremă catalană (explică metodele de preparare) alături de elevii clasei a Xa C, a IXa C și a IXa D.
Elevii cu specializarea- Ospătar, participanți la mobilitate în Cipru și Spania realizează mise-en-place-ul pentru evenimente alături de elevii clasei a Xa C, a IXa C și a IXa D.
Coordonator work –shop-uri prof. Tănasă Simina

2. Work-shop cu tema “ Preparate vegane”

Elevii clasei a XIa C sub îndrumarea doamnei profesor Radu Mariana realizează preparate vegane pentru a promova un stil de viață sănătos.

3. Work-shop cu tema “Centenarul-pictură pe sticlă”

Elevii talentați la pictură din cadrul liceului participă la un work-shop de pictură pe sticlă realizat de doamna profesor Mocanu Viorica

4. Work-shop cu tema “Erori ale ospătarilor”

Doamna profesor Tănasă Simina va realize în sala de festivități a liceului un work-shop în care va prezenta principalele greșeli ale ospătarilor și felul în care acestea pot fi remediate.

5. Concurs de amenajare a claselor cu tema “Centenarul”

Elevii Liceului Tehnologic decorează sub îndrumarea profesorilor clasele ținând cont de Ziua Recoltei și Centenarul sărbătorit în acest an.

6. Povestea alimentelor
Elevii clasei a XIa B realizează un atelier de lucru în care desenează primul episod din “Povestea alimentelor”. Desenul clasei a XIa B va fi transmis altei clase, care va continua povestea.

 

ZIUA 2 – 16 octombrie

1. Concurs pe clase cu tema – “Tartinele în An Centenar”

Realizarea de către echipele participante a 2 tipuri de tartine, respectând tematica activităţii- una din cele 2 tartine să fie ornată în acord cu Centenarul; expoziţie culinară – prezentare/concurs.
La activitate participă grupe de 3-4 elevi de la fiecare specializare.

2. Demonstrație cu tema “ Tehnici moderne de preparare”

Cobuț Răzvan-Gabriel, bucătar care a participat la numeroase concursuri gastronomice , va face o demonstrație privind tehnicile și metodele modern de preparare în fața elevilor Liceului Tehnologic.

3. Expoziție – icoane pe sticlă realizate de elevii liceului

În holul liceului va fi amenajată o expoziție cu icoanele realizate de elevii Liceului Tehnologic în cadrul atelierelo rcoodonate de dna profesor Mocanu Viorica

4. Prezentare power-point – “Apa, aurul albastru”

Activitatea are ca scop formarea/consolidarea deprinderilor de alimentaţie sănătoasă şi a consumului de apă.
Prezentare Power-Point realizată de prof. Tănasă Simina – Apa, aurul albastru.

5. Prezentare power-point cu tema “ Centenarul”

Activitatea are ca scop însușirea importanței Centenarului.
Prezentare Power-Point realizată de prof. Mocanu Viorica

RESURSE UMANE:
Elevi şi profesori ai LICEULUI TEHNOLOGIC;
Părinţi;
Comunitatea locală
Agenții economici parteneri

RESURSE MATERIALE:
Baza materială existentă în şcoală;
RESURSE FINANCIARE:
Sponsor- BRD Groupe Société Générale – Sucursala Târrgu Ocna

EVALUARE/CALITATE: Activităţile proiectului vor fi promovate prin intermediul mass-media, pe pagina web a şcolii.
Diseminarea se va realiza prin articole în presa locală, prin crearea unui panou cu fotografii de la activităţi, prin realizarea unui raport final.
-DIPLOME-pentru participanti

IMPACTUL IMPLEMENTĂRII PROIECTULUI:
 reprezintă o oportunitate de învăţare care se concretizează prin implicarea activă a elevilor;
 participarea elevilor cu mintea, inima şi mâinile în acest demers reprezintă o experienţă de natură să-i facă conştienţi faţă de problemele de sănătate şi de datoria lor de a deveni activi, implicaţi şi responsabili;
 încurajează iniţiativa şi creativitatea;
 formează la elevi un sentiment de împlinire, mândrie, autorespect;
 comunitatea şcolară va deveni mai unită prin faptul că realizarea acestui proiect presupune colaborarea membrilor ei;
 şcoala devine mai flexibilă, elevii putând fi capabili să deruleze activităţi în folosul comunităţii;
 creşterea gradului de cunoaştere şi respectare a drepturilor consumatorilor;
 conştientizarea elevilor, părinţilor şi cadrelor didcatice privind efectele benefice ale practicării mişcării fizice;
 proiectul oferă grupului ţintă şansa modificării mentalităţii şi a consolidării cunoştinţelor referitoare la o alimentaţie sănătoasa .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *